wtorek, 14 sierpnia 2012

Tort wiśniowy



Tym razem pora na tort, piekłam go co prawda na święta wielkanocne, ale w natłoku zajęć nie miałam okazji podzielić się przepisem, a wczoraj przez przypadek znalazłam jego zdjęcie. 


ciasto:

Składniki:
5 jajek
3 szklanki cukru
2 szklanki kefiru
2 łyżeczki sody
sok z 1 cytryny
3 łyżeczki kakao
4 szklanki mąki pszennej
szczypta soli

Wykonanie:

Jajka ubić z cukrem i solą. W kefirze rozpuścić sodę. Mąkę wymieszać z kakao. Stopniowo do ubitych jaj dodawać mąkę z kakao, kefir z sodą i sok z cytryny. Wymieszać wszystko i upiec 2 placki. Po upieczeniu każdy z nich przekroić na połowę, tak aby mieć łącznie 4 cienkie placki.


masa:
Składniki:
1l mleka
15 łyżek cukru
10 żółtek
2 łyżki mąki pszennej
2  łyżki mąki ziemniaczanej
50g masła
1 litrowy słoik drylowanych wiśni z nalewki lub syropu

Wykonanie:
Z mleka, żółtek, mąki ziemniaczanej, mąki pszennej i cukru ugotować budyń. Masło utrzeć, stopniowo dodając przestudzony budyń. Na koniec dodać wiśnie i delikatnie wymieszać. Masę podzielić na 3 części. 


Ciasto skropić nalewką z wiśni lub spirytusem. Każdą warstwę ciasta przełożyć kremem budyniowym. Wierzch polać polewą czekoladową i dekoracyjnie przybrać, np. wiórkami kokosowymi. 

Smacznego! ;)







4 komentarze:

  1. ten przepis pochodzi z ksiązki siostry anastazji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się ;) Moja Mama ma wszystkie jej książki, więc zdarza mi się korzystać z jej przepisów ;)

      Usuń
  2. Na jaką blaszkę ?

    OdpowiedzUsuń