sobota, 22 września 2012

Kruche ciasteczka z orzechami i czekoladą



Lubicie pieguski?  Jeśli tak, ten przepis jest stworzony dla Was ;)





Składniki:
3 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru (ja dałam pół szklanki brązowego i pół białego)
2 jajka
1 kostka margaryny
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1 opakowanie cukru wanilinowego
1/2 łyżeczki soli
1 szklanka orzechów (może to być mieszanka orzechów lub jeden typ, ja korzystałam z orzechów włoskich)
200 g czekolady mlecznej lub jeśli lubicie mniej słodkie wypieki 200 g gorzkiej czekolady

Wykonanie:
Miękką margarynę ucieramy z cukrem za pomocą miksera, następnie dodajemy jajka, proszek do pieczenia, sodę, sól, cukier waniliowy i mąkę. Całość należy dobrze utrzeć na jednolitą masę. Na koniec dodajemy pokrojoną w kosteczki czekoladę i posiekane orzechy, jeszcze raz mieszamy, po czym nakładamy łyżeczką małe ciasteczka na papier do pieczenia. Ciasteczka rozlewają się podczas pieczenia, dlatego najlepiej kłaść je w dość dużej odległości od siebie, by potem się nam nie skleiły.
 Piec na złoty kolor w temperaturze 180°C.






Ja przechowywałam ciasteczka zamknięte w pojemniku w lodówce, ale myślę, że spokojnie można je przechowywać w temperaturze pokojowej. Zachowują swoją kruchość i idealnie smakują do popołudniowej kawy ;)


Uwagi: Jeśli lubicie wyłącznie mleczną czekoladę, ale nie chcecie by Wasze ciasteczka były za słodkie, dajcie nieco mniejszą ilość cukru niż podano w przepisie. Myślę, że 3/4 szklanki cukru wystarczy.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz