poniedziałek, 29 października 2012

Ciasto marchewkowe


Ciasto marchewkowe? Ciasto z warzywa? A jakże! Smaczne, pożywne, zdrowe i mało kaloryczne ;)  
Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda mi się upiec coś z dyni, ale teraz króluje marchew. Piękna, bardzo pomarańczowa wprost z ogródka mojej mamy.





Składniki:
2 szklanki mąki (u mnie pszenna i żytnia)
1/3 szklanki oliwy z oliwek lub dobrego gatunkowo oleju
2 jajka
1 łyżka miodu
1 łyżka cukru trzcinowego
3 duże marchewki
1 duże jabłko
szczypta soli
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżki orzechów włoskich
2 łyżki migdałów
4 suszone morele
4 suszone śliwki
1 łyżka rodzynek
2 łyżki suszonej żurawiny
przyprawy: cynamon, imbir, gałka muszkatołowa


Wykonanie:
Piekarnik rozgrzewamy do 180 C. Obraną marchew i jabłko ścieramy na tarce z drobnymi oczkami (jabłko można zetrzeć na grubych). Orzechy i suszone owoce kroimy na mniejsze kawałki i oprószamy je częścią mąki, po to, aby się nie sklejały.
Miksujemy jajka wraz z cukrem, miodem i olejem. Następnie dodajemy startą marchew i jabłko, mąkę, sodę, sól oraz przyprawy. Gdy uzyskamy odpowiednią konsystencję, dodajemy bakalie i delikatnie mieszamy łyżką.
Do keksowej formy wyłożonej papierem lub cienko posmarowanej olejem, wykładamy ciasto. Pieczemy przez około 50 minut - stan ciasta sprawdzamy drewnianym patyczkiem.




Uwagi: Ciasto jest raczej mało słodkie, więc jeśli przepadacie za słodkimi wypiekami możecie:
-zwiększyć ilość miodu/cukru w przepisie
-dodać więcej suszonych owoców
-przed podaniem posmarować wierzch ciasta łyżeczką miodu (polecam!)

Jeśli chodzi o orzechy to możecie dodać nerkowce, orzechy laskowe i inne.. ja skorzystałam z tych, które akurat miałam w domu.


Ciasto idealnie nadaje się na podwieczorek lub drugie śniadanie. Jest bardzo sycące i jestem przekonana, że posmakuje wszystkim wielbicielom keksa. 


Smacznego! ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz