wtorek, 20 listopada 2012

Kruche babeczki z owocami



Ostatnio moja aktywność w kuchni nieco spadła, ale powiedzmy, że spowodowane jest to tym, że zbieram w sobie dobrą energię i zapał na grudniowe wypieki ;)

Dostałam w prezencie silikonowe foremki na babeczki, więc nie było innego wyjścia, jak je wypróbować.




Jestem bardzo zadowolona i polecam to cudo wszystkim! Już planuję zakup kolejnych form, tym razem nieco większego kalibru ;)
Przygotowałam przy ich użyciu babeczki tiramisu* (przepis wkrótce się pojawi) i kruche, kolorowe, owocowe babeczki, które wszystkim się podobały i smakowały ;)





Składniki:
2 szklanki mąki krupczatki
1/3 szklanki cukru pudru
200 g zimnego masła
2 żółtka

Wykonanie:
Składniki ciasta posiekać nożem, szybko zagnieść, owinąć folią spożywczą i włożyć do lodówki na 30 minut. Wyrabianie ciasta wciąż nie jest moją najmocniejszą stroną, ale jeśli też macie z tym problem nie poddawajcie się, w końcu trening czyni mistrza:)

Po upływie tego czasu, należy rozwałkować ciasto i wykrawać kółka (najlepiej za pomocą szklanki). Nastepnie wylepić ciastem foremki (te muffinowe do połowy wysokości). Jeśli korzystacie z innych foremek niż silikonowe to (koniecznie!) dokładnie wysmarujcie je tłuszczem. Pamiętajcie, aby dno ciastek przekłuć lekko wykałaczką lub widelcem, dzięki temu unikniecie nadmiernego unoszenia się ciasta. Piec przez około 15 min. w temperaturze 200ºC.


Masa budyniowa:
Ugotować dowolne budynie z połowy ilości mleka zalecanego na opakowaniu. Jeszcze ciepłym budyniem napełnić babeczki. Udekorować dowolnymi owocami. Wierzch możecie dodatkowo posypać cukrem pudrem.

Smacznego. ;)




Uwagi: Wnętrze babeczek możecie wypełnić bitą śmietaną, konfiturą... w zasadzie czym tylko chcecie. Jeśli macie zamiar dekorować babeczki pokrojonymi bananami - pamiętajcie, żeby wcześniej skropić je obficie sokiem z cytryny. 



1 komentarz:

  1. kolejny przepis na babeczki! te przygotuję na 2 urodzinki mojego synka

    OdpowiedzUsuń