poniedziałek, 31 grudnia 2012

Kruche ciasteczka kakaowe


Tym razem coś dla prawdziwych łasuchów ;)    Bardzo kakaowe, kruche ciasteczka, które poruszają zmysły ;)   Najpierw uwodzą nasz węch, potem wzrok, a na końcu smak. Po raz pierwszy upiekłam je na tegoroczne święta, jestem przekonana, że nie była to jednorazowa przygoda.





Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki kakao
1/4 łyżeczki soli
170 g masła o temperaturze pokojowej
1 szklanka cukru pudru
1 jajko
kilka kropli aromatu waniliowego

Wykonanie:
Masło utrzeć na jasną masę, stopniowo dodawać cukier i dalej ucierać. Wbić jajko, dodać aromat waniliowy, sól i dalej ucierać. Następnie dodać mąkę wymieszaną z kakao i utrzeć na gładką masę. Gotowe ciasto zawinąć w folię i schłodzić przez 1 godzinę w lodówce.

Po tym czasie ciasto wyjąć, rozwałkować na grubość około 3 mm. Wycinać ciasteczka za pomocą foremek. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w niewielkich odstępach, ciasteczka nie rosną.
Piec w temperaturze 180ºC przez około 12 - 15 minut, w zależności od wielkości ciasteczek. Musicie obserwować jak będą się zachowywać w piekarniku. Ciasto jest dość ciemne, więc najlepiej sprawdzić czy ciasteczka są przypieczone od spodu. Po wyjęciu z piekarnika powinny zrobić się kruche.

Można je zdobić lukrem lub białą czekoladą. Ja po dekorowaniu pierniczków nie miałam do tego cierpliwości ;)




Smacznego :)

1 komentarz:

  1. I znowu pyszności....mmm... zróbmy deala, ja będę przez rok tylko patrzeć na Twoje pyszności, a jak mi się uda wytrzymać, to mi takie sprezentujesz :D

    OdpowiedzUsuń