piątek, 11 stycznia 2013

Urodzinowe babeczki czekoladowe


W tym roku przyszło mi "świętować" dzień swoich urodzin w niezbyt sprzyjających okolicznościach - długa podróż busem, a potem siedzenie na zajęciach na uczelni do późna to kiepskie warunki do celebrowania.. Jednak jako, że są to moje 25 urodziny, postanowiłam jakoś uczcić ten dzień. Przygotowałam wczoraj babeczki, które są w miarę wygodne w transporcie, można je zajadać w iście polowych warunkach i pewnym sensie przypominają małe torciki urodzinowe ;)   Koleżanki z uczelni w końcu miały możliwość skosztować moich wypieków ;)

W dniu moich urodzin zapraszam Wszystkich na czekoladowe babeczki z serkiem mascarpone.



Składniki na serkowe nadzienie:
125g serka mascarpone
2 łyżki cukru*
1 łyżeczka mąki
1 białko jajka

Wykonanie:
Serek mascarpone wymieszać łyżką z cukrem, mąką i białkiem jaja. Włożyć do zamrażarki na około 30 minut.


Składniki na ciasto:
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
1/3 szklanki kakao
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/3 łyżeczki soli
50 g mlecznej czekolady startej na tarce o małych oczkach
1/2 szklanki wody
1/2 jogurtu naturalnego
1/3 szklanki oliwy
1 żółtko
2 łyżki advocata
kilka kropli aromatu rumowego

Wykonanie:
Mąkę przesiać do miski, dodać cukier, kakao, sodę, sól, startą czekoladę i wymieszać. Zrobić wgłębienie, do którego należy wlać wodę, jogurt, oliwę i likier. Dodać aromat rumowy oraz żółtko, które pozostało z serowego nadzienia. Delikatnie połączyć składniki mieszając łyżką.
Papilotki napełnić masą do 1/3 wysokości. W środek nałożyć po 1 łyżeczce lekko zmrożonego nadzienia serowego i przykryć resztą masy. Babeczki urosną w trakcie pieczenia, więc należy napełnić foremki do 2/3 wysokości. Piec przez 20-25 minut w temperaturze 180 stopni, do tzw. suchego patyczka.

Później postanowiłam je trochę przyozdobić. Użyłam do tego bitej śmietany, kolorowych cukierków M&M's i pianek marshmallow. Efekt można zobaczyć na zdjęciach ;)




* ja użyłam cukru trzcinowego



Smacznego!;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz