poniedziałek, 28 stycznia 2013

Cynamonowe babeczki z jabłkami i orzechową posypką


Sesja w pełni. A ja jestem zawalona nauką i pisaniem konspektów. Nie mam czasu na wypieki i bardzo mi się to nie podoba. Ale na szczęście mam jeszcze zaległe przepisy, którymi się z Wami podzielę.
Tym razem przepis na cynamonowe babeczki z jabłkami i orzechową posypką, które zaserwowałam moim gościom na mini spotkaniu urodzinowym (wkrótce pojawi się także przepis na tort).




Składniki*:
1,5 szklanki mąki pszennej
0,5 szklanki mąki razowej
1/2 szklanki cukru trzcinowego
2 łyżeczki cynamonu
szczypta soli
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 szklanki mleka
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
3 łyżki roztopionego masła
1 jajko
3 średniej wielkości jabłka, obrane i pokrojone w kostkę

Na posypkę:
garść drobno posiekanych orzechów włoskich
3 łyżki cukru trzcinowego

Wykonanie:
W jednym naczyniu wymieszać składniki sypkie, a w drugim płynne. Następnie połączyć zawartość obu naczyń i delikatnie wymieszać dodając jabłka. Ciasto nałożyć do foremek** (najlepiej silikonowych) do 3/4 wysokości.  Następnie posypać orzechami i cukrem.
Piec około 20 - 25 minut w temperaturze 190ºC.






Smacznego :)


* Wszystkie składniki powinny być w pokojowej temperaturze.
** Raczej nie sprawdzą się tutaj same papilotki, bo ciasto jest zbyt ciężkie i się rozleje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz